Follow Me

Just One Click

Thursday 6 December 2012

Pengalaman jejak ke highland tower ..

Assalammualikum ..

morning koranggggggg .. apew kaba ?? dah makan ?? huhuhuu .. ntah hape2 la ayat aku kan .. hokey la .. macam yang korang tengok akuk nyer tajuk tuh .. aku nak cite kat korang pengalaman aku g HIGHLAND TOWER .. issssshhhhhhhh .. serammmmmmm ..

sebelum tuh aku nak tanya korang .. korang taw xkejadian yang berlaku kat highland tower ni ?? sape xtaw sila angkat kaki .. huhuhuhu .. hokey aku cite kan cikit2 apew yang akuk taw ehhhh .. klu korangn nak taw lebih dalam lagi apew kate korang GOOGLE jew .. banyak kot ifo yang korang bole dapat dari EN GOOGLE ..

ni gambar yang aku dapat dari en.google .. korang bole faham xbiler tengok gambar ni ??

Tragedi Highland Towers ni x mungkin dapat dilupakan sampai hari ini. Bagi orang yang mengalami or adew kat tempat kejadian mesti segar dalam ingatan pasal kejadian ni. Tragedi Highland Towers merupakan tragedi runtuhan satu dari tiga blok kondominium di Taman Hillview, Ulu Klang, Selangor, pada 11 Disember 1993. Tragedi tersebut adalah satu-satunya tragedi bangunan runtuh yang pertama dan terburuk setelah Malaysia mencapai kemerdekaan. Seramai 48 orang terkorban dalam tragedi yang menyayat hati ini. Highland Towers merupakan tiga blok pangsapuri 12 tingkat yang dinamakan Blok 1, Blok 2 dan Blok 3. sekarang Highland Towers dah bertahun-tahun ditinggalkan dan mereput macam tuh jew. Blok 2 dan 3 kini kini dikatakan menjadi port mat-mat gian dan juga sering dikunjungi oleh kumpulan paranormal untuk pengembaraan dan penyiasatan aktiviti paranormal.

ni la rupa highland tower skarang ni ..rumah kiri tuh still adew orang duduk lagi ..

So korang dapat xinfo yang aku bagi ?? koranng boleh bayang kan xkejadian tuh macam mana ?? sebab mase kejadian tuh berlaku, umur aku baru 3 tahun kot .. huhuhuhuhu .. malam isnin ary tuh member aku ajak g tengok macam mana la rupa highland tower ni .. walaupon aku dok kl ni lama .. tapi aku xpenah jejak tempat ni .. lepas wat keputusan beramai2 ngan geng aku .. kiteorg pon setuju nak g .. biler dah sampai simpang masok highland tower ni aty aku teros jw jadi takot yang teramat sangat .. xtaw la nape .. aku siap buka surah2 dalam handfon aku lagi .. ko dapat bayang kan xbertapa takot nyer aku time tuh .. masuk jew jalan nak naik bukit tuh aku tengok banyak lagi rumah yang still adew penghuni dia .. n sampai jew bawah pangsapuri tuh, aku tengok adew 1 kete ni dia nak wat shekeers la kunun .. then dorang datang kat kiteorang tanya la macam2 .. aku time tuh still dok dalam kete .. sebab takut nak kuar sebab pangsapuri tuh betul2 depan aku .. n sebelah kanan aku adew rumah kosong yang betul2 yang dh usang n serammmmmmmm .. nasib la en.tunang paham n dia ngn member aku yang teman aku dok dalam kete .. 


lepas 15 minit aku rase macam dah xtakot aku pon turun ... huhuhuhu .. lepas dah kuar .. apew lagi .. aku tangkap la gambar bagi membukti kan yang aku dah berjaya tawan highland tower tuh .. hihihihihi .. so korang tengok la gambar2 yang aku tangkap ni .. adew lagi kt member aku .. dia xbagi lagi sebab dia dh balik sabah .. sebab class dia ary rabu ..

mereka ..

mereka lagiiiiii ..

 en.tunang <3

namx xmuka aku yang berminyak tuh .. huhuhu ..

nanti klu adew gambar lagi aku hapdate yer ..
k la korang ..
Daaa~~
XOXO


2 comments:

  1. larr.. itu aja ka???? mm, ade pape menarik x yang berlaku kat kowang..???

    ReplyDelete
  2. Tak msk dlm tower ke...? hihihi

    ReplyDelete